Volwassenen

Veel volwassenen hebben klachten waar ze liever niet te veel aandacht aan besteden. Wordt de klacht erg vervelend of zorgelijk, dan lijkt medicatie een snelle en makkelijke oplossing. Maar wat als dat ook niet helpt, of slechts de symptomen van het onderliggende probleem (tijdelijk) wegneemt? Of u bent zelf geen voorstander van medicatie? Wij kijken met onze osteopathische behandelwijzen en grondige kennis van het menselijk lichaam op een andere manier naar uw klachten. Als osteopaat voelen wij of er beperking in bewegelijkheid van weefsels in het lichaam is, wij onderzoeken de conditie van het weefsel, de spieren en het bindweefsel om te zien of deze normaal is of onder stress staat. Met vooral zachte en subtiele handgrepen helpen wij dan de bewegelijkheid te verbeteren en zo uw zelfgenezend vermogen te bevorderen. Indien uw klacht niet in onderstaande lijst voorkomt neem dan contact met ons op.

Osteopathie en zwangerschapswens

volwassenenWanneer een zwangerschapswens niet snel vervuld wordt kan osteopathie uitkomst bieden. Bij verminderde doorbloeding en bewegelijkheid van de bekkenorganen, bijvoorbeeld een verminderde mobiliteit van de baarmoeder, eierstokken en eileiders, is de kans op een zwangerschap kleiner. Door deze te mobiliseren en de doorbloeding te verbeteren kan de kans op een spontane zwangerschap aanzienlijk vergroot worden. Tevens kan een osteopathische behandeling een positief effect hebben op het hele hormonale systeem. Ook als u met hormoonbehandelingen en met IVF bezig bent, is de mobiliteit en doorbloeding van de baarmoeder, eierstokken en eileiders en hun omgeving van groot belang. De osteopaat zorgt voor een zo optimaal mogelijk klimaat voor een zwangerschap. Lees ook eens het artikel van Ouders van nu over dit onderwerp: Osteopathie en zwanger worden

Mogelijke indicaties voor osteopathie bij volwassenen zijn:

• pijn en/of stijfheid in rug, nek, schouder, heup en ledematen
  • bekkeninstabiliteit
  • sportblessures, verstuikingen
  • whiplash-syndroom en andere post-traumatische klachten
  • verschillende hoofdpijnen (o.a. migraine,spanningshoofdpijn, voorhoofdsholte-ontsteking, duizeligheid)
  • incontinentieproblemen
  • maag- en/of darmklachten (zuurbranden, maagpijn, obstipatie, diarrhee)
  • klachten na (buik)operaties (littekenvorming, verklevingen)
  • algemene buikklachten, soms medisch onverklaarbaar
  • menstruatiestoornissen
  • als zwanger worden niet wil lukken
  • (chronische) vermoeidheidsverschijnselen en concentratieproblemen
  • een scala van klachten die medisch gewoonlijk betiteld worden met: “Daar moet u mee leren leven”.

Onderstaand filmpje geeft u meer informatie over osteopathie.

Het lichaam moet als een geheel beschouwd worden en is niet op te delen en te behandelen in losse onderdelen (lichaam is een ondeelbaar geheel).

De osteopaat bestrijd geen ziekte maar bevorderd de gezondheid.

Bel voor een afspraak

+31(0)6 15455146