Veel voorkomende klachten

Hoofdpijn
In feite heeft ieder persoon een unieke hoofdpijn. Een osteopaat gaat op zoek naar de oorzaak van deze hoofdpijn. Deze hoeft niet per se in het hoofd of nek te liggen. Vaak ligt de oorzaak van de hoofdpijn in functiestoornissen en spanningen in het lichaam. Over het algemeen zullen bij een osteopathie onderzoek de volgende lichaamsonderdelen speciale aandacht krijgen:
• De nekwervelkolom
• De lever
• Het spijsverteringsstelsel
• De dynamiek van de schedel
• De voorhoofds- en bijholtes
• De nieren
• De baarmoeder met de eierstokken
• Andere hormoonproducerende organen zoals de bijnieren en de schildklier
• Het ophangingsysteem, de fasciale omhullingen van het lichaam.
Door met zachte handgrepen de bewegingsbeperkingen op te heffen en de elasticiteit te verbeteren, kan de osteopaat de hoofdpijn verminderen of de hoofdpijn zelfs helemaal wegnemen. De osteopathie behandeling heeft geen bijwerkingen. Ook hoofdpijn bij kinderen is goed te behandelen met osteopathie.

Het gewricht is niet altijd de oorzaak van pijn in de elleboog Het ellebooggewricht bestaat uit benige delen en aanhechtingen van pezen. Het kapsel van de elleboog raakt geïrriteerd bij overbelasting. Er ontstaat pijn aan de elleboog. Een bewegingsverlies van de pols, schouder of zelfs borstwervelkolom heeft invloed op de elasticiteit van de elleboog. Zelfs de organen die tegen het middenrif liggen kunnen een oorzaak zijn van pijn aan de elleboog. Ook door een foute techniek van dagelijkse activiteiten of sport kunnen de peesaanhechtingen aan het bot geïrriteerd raken. Er ontstaat een tennisarm. Een tennisarm is een probleem aan de binnen- of buitenkant van de elleboog. Lichte kortdurende, vaak herhalende bewegingen kunnen problemen met de elleboog geven. Denk aan het uitwringen van een dweil, schroeven indraaien of schrijven. De doorbloeding raakt verstoord en door de pijn worden bewegingen aangepast. Hierdoor kunnen ook problemen ontstaan in de schouder en/of het polsgewricht. Veel mensen lopen jaren rond met elleboogproblemen zoals een tennisarm. Met osteopathie wordt gezocht naar de oorzaak van de klacht. Met enkele behandelingen kunnen wij u van de klachten aan de elleboog afhelpen.
Lage rugpijn Bij lage rugklachten wordt het gehele lichaam onderzocht en wordt er gekeken naar dysfuncties. Zo kan het zijn dat er een lage rugwervel of het zogenaamde SI-gewricht geblokkeerd zijn. Het gevolg hiervan kan zijn dat er een verminderde afvoer van afvalstoffen is en dit kan resulteren in pijn. Ook zijn er meerdere organen die hun ophangsysteem hebben op het lage gedeelte van de rug, zoals de nieren en de darmen. Wanneer deze organen niet optimaal kunnen functioneren, zullen deze harder gaan ”trekken” aan de wervelkolom en de krachten die hierbij vrijkomen kunnen na verloop van tijd pijn veroorzaken. Dit zijn een aantal mogelijkheden waarom iemand met lage rugklachten rond kan lopen. Bij osteopathie wordt er gekeken naar het gehele lichaam en niet alleen naar de plekken waar de klachten zich uiten. Loop er niet mee door en maak vandaag nog een afspraak.

Bel voor een afspraak

+31(0)6 15455146